Score indberetning

Indberetning af scores ved TAST SELV via TOUCH - skærm i klubben eller via PC.

Herunder finder du vejledning vedrørende TAST SELV af scores fra dine golfrunder. Har du spillet EDS bliver du reguleret i handicap. Husk også, at scores fra runder i neutral Zone skal indtastes.

Du kan også indtaste scores fra ikke tællende runder (runder, hvor du ikke har spillet EDS), hvis du gerne vil have dine scores registreret. Der bliver blot ikke registreret handicap fra disse runder.

Har du handicap over 36 kan alle scores tastes ind, men handicap reguleres kun ved scores bedre end 36 point. (bedre end 18 point ved 9 hullers runder).

Har du handicap under 4,5 kan du ikke selv indtaste scores.

Markør skal altid godkende.

Det sker ved at markør logger sig på TOUCH skærmen og går frem som vist på skærmbilledet.

På PC sker det ved at markør logger på sin Golfbox. Klikker på SCORES og derefter på TIL GODKENDELSE. Skærmbilledet viser derefter hvad markør skal gøre.

Via PC

Medlemmet logger ind på sin profil via www.golf.dk (sæt hak i Gå til GolfBox)

I venstre menu klikkes på SCORES og INDBERET SCORE

Score Indb

HUSK at tællende runder SKAL markeres med EDS.

I ovenstående billede tilrettes de enkelte data.

Når disse er tilrettet kan scores indtastes. Bemærk at i Danmark SKAL alle scores tastes ind hul for hul og derfor er det ikke muligt at indtaste scores fra udlandet. Disse skal afleveres på kontoret som normalt.

Når markørens DGU nummer eller navn er indtastet, skal I huske at trykke på SØG, for at finde markøren i GolfBox. Ellers vil markøren forblive ukendt og klubben skal efterfølgende godkende scoren.

Scorekort

Når scoren er indtastet trykkes på GEM

Score Gemt

Kvittering fremkommer i toppen af billedet.

NYT Husk NYT:

Når scoren er registreret elektronisk (uanset om markøren har godkendt scoren eller ej) er det det ny handicap der skal spilles til – dette gælder både reguleringer opad og nedadgående.

Via TOUCH skærm

Log ind på touch-skærmen

Touch

Tryk på SCOREREGISTRERING

Touch Reg

Vælg Dato og Bane (hvis klubben har mere end en bane)

Tee

Vælg TEE

Hul

Indtast scoren og tryk på knappen FORTSÆT

Scorehcp

Her kan du godkende scoren eller trykke på tilbage, hvis der er noget der skal ændres.

Markoer

Vælg markør ud fra en af de tre ovenstående metoder. Hvis man vælger at indlæse DGU kortet, kan markøren godkende med det samme, ved at indtaste sin pinkode til DGU kortet.

Vaelg Markoer

Når markøren er fundet trykkes der på knappen FORTSÆT

Godkend

Tryk på knappen GODKEND for endelig bekræftelse.

NYT Husk NYT: