Baneinformation

I perioden fra banelukning i november til nu (ultimo februar), har vi kunnet pleje vore greens, da vi ikke har været plaget af større snemængder, og temperaturen har for årstiden været forholdsvis høj. Vi har vertidrænet med tykke spyd i 25 cm dybde, der er sprøjtet med pesticider, samt microgødet. Greens ser rigtig fine ud på nuværende tidspunkt, og vores Greenkeeperchef er ganske fortrøstningsfuld og ser frem til sæsonstarten søndag 30. marts.

Plejeprogram 2014:

Plejeprogrammet for 2014 kommer i store træk til at ligne sæson 2013, med stor vægt på hyppig mekanisk bearbejdning af fairways og greens og påbegyndes straks, når jordtemperaturen er passende.

Teesteder:

Alle teesteder vil fra sæsonstart få et ensartet udseende, og der vil blive opsat ekstra boldvaskere og skraldespande, hvor det er nødvendigt og muligt. Flere teesteder er ujævne. Det vil vi forsøge at rette op på, i første omgang med en kraftig topdressing, og hvis økonomien tillader, vil enkelte blive omlagt.

Teestedet på hul 13 bliver i år omlagt, så rød/gul bliver til et stort teested. Dette giver os mulighed for at flytte markeringerne hyppigt og dermed undgå at ødelægge teestedet.

Bunkers:

Flere bunkers vil i år blive udvidet, så vore maskiner lettere kan vende i dem. Samtidig arbejdes der på en plan om at etablere en ny bunker på hul 6 til venstre for green.

Roughen:

I 2013 klippede vi selv roughen i efteråret og med et klart bedre resultat end tidligere. Derfor fortsætter vi naturligvis med selv at udføre dette, da vi samtidig sparer penge.

Vinterbanen:

Vi besluttede ikke at vende banen som tidligere, men spille en bane, der lidt lignede den normale sommerbane. Baneudvalget vil nu evaluere på forsøget med dette baneforløb og først senere afgøre, hvilken løsning der tilgodeser både golfspilleren og i høj grad banen.

Personale:

Vores greenkeeperlærling er udlært i marts/april og forlader Odder Golfklub i starten af efteråret 2014. Der bliver i første omgang ikke ansat en ny lærling.