Sommergreens fra fredag d. 14. marts

Sommergreens

Baneudvalget har hermed den store fornøjelse at informere om, at vi spiller til sommergreens fra fredag 14. marts. Banens beskaffenhed er nu så god, at det vil være svært at finde argumenter for ikke at gøre dette. Vejret i dag står i skarp kontrast til det vejr vi oplevede for præcis ét år siden. Netop i disse dage faldt der mellem 5 og 10 cm sne og termometret stod på 3-4 frostgrader.

Vore greens er allerede nu i rigtig god stand og vores Greenkeeperchef Max er meget optimistisk forud for sæsonen.

Vi skal specielt her i det tidlige forår passe ekstra godt på greens og forgreens, så husk at rette nedslagsmærker og undgå at køre med trolley nær greens. Pas også rigtig godt på teestederne og områderne omkring.

Hvis der skulle komme nattefrost spilles naturligvis til blå flag.

Indtil andet oplyses lægges der op på klippede arealer.

Vi vil med dette tiltag tilgodese vore medlemmer, som sidste sæson bogstaveligt talt måtte se i vejviseren efter gode greens før august måned.

Med henblik på Naturdagen håber vi naturligvis, at så mange som muligt, stadig vil bakke op om denne hyggelige dag med efterfølgende match og middag. Der er brug for mange hænder til at gøre vores golfanlæg sommerklar, så tilmeld dig straks på golfbox.

Baneudvalget.

oprettet af Henriette Wagtmann d. 11 mar 2014