Klubmesterskaberne 2016

I weekenden den 17. og 18. september blev klubmesterskabet i Odder Golfklub afviklet.

Vejret viste sig fra sin gode side med høj solskin og kun lidt vind, så de 90 spillere, havde optimale vejrforhold.

Mesterskabet er altid præget af en hyggelig stemning, hvor mange bakker op om arrangementet, og man kunne især glædede sig over at opleve de mange frivillige, som hjalp til i gennem hele weekenden.

Der blev fundet klubmestre i hhv. en samlet damerække og en samlet herrerække.
Vinderen blev kåret efter 54 hullers slagspil, hvoraf de 36 huller blev spillet lørdag. Efter lørdagens 2 runder var der cut til søndagens finalerunde, hvor der blev spillet 18 huller.

I den samlede damerække blev klubbens 18-årige unge talent Camilla Akstrup Wagtmann en meget sikker vinder med hele 14 slag ned til nummer 2, som blev Katrine Dalgaard Pedersen.

På herresiden blev klubbens landsholdsspiller Søren Broholt Lind også en meget sikker klubmester. Søren grundlagde allerede sejren lørdag, hvor han gik de 36 huller hele 13 slag under banens par.
I finalerunden søndag, havde Søren hele 7 slags forspring ned til klubbens anden landsholdsspiller Oliver Jespersen, som beholdt 2. pladsen efter søndagens finale.

Søren vinder med en total, som er 13 under banens par, hvilket er den bedste score i klubmesterskabets historie i Odder Golfklub.

Overordnet1

Damer - Camilla Akstrup Wagtmann | Herrer - Søren Broholt Lind

Der blev også kåret klubmestre indenfor de forskellige aldersopdelte rækker.

Rækkemestre-slagspil

Herrer: Oliver Jespersen | runner-up Rasmus Akstrup Wagtmann