Golfspilleren i Centrum

Som du måske ved, får alle medlemmer i klubben mulighed for at udfylde spørgeskemaet ”Golfspilleren i Centrum”. Rent praktisk foregår det ved, at klubbens medlemmer opdeles i tredjedele, og på den måde får vi medlemmernes svar retur på tre forskellige tidspunkter af sæsonen.

I skrivende stund venter vi på at få adgang til svarene fra den sidste tredjedel af vore medlemmer.

Mens vi venter, har bestyrelsen analyseret de kommentarer, som er kommet fra vore greenfee-spillere, som jo får mulighed for at svare efter hver eneste greenfee-runde.

Vi har kunnet konstatere, at flere greenfee-spillere efterspørger en skiltning på tee-stederne, hvor der kan læses relevante afstandsinformationer samt andre informationer, som kunne være nyttige at vide på tee. Disse skilte findes på en lang række andre baner, og derfor har bestyrelsen besluttet at igangsætte et sådan initiativ.

Hvad angår banen, har kommentarerne fra vore greenfee-spillere to fællestræk. Der kommenteres på hhv. roughen og på kvaliteten af vore greens. Vi får tilsvarende bemærkninger fra klubbens medlemmer, men i denne lille nyhed fokuseres der alene på greenfee-spillerne. Der kommer en tilsvarende opfølgning, når vi kender resultaterne fra alle medlemmer i klubben.

I starten af sæsonen indeholdt besvarelserne ingen bemærkninger til banens rough, men fra juni og frem begyndte der at være ønsker om en ”nemmere rough”. Det skal dog hertil bemærkes, at flere greenfee-spillere kommenterer særdeles positivt på de ”indklipninger”, som blev foreslået af det såkaldte ”rough-udvalg” forud for indeværende sæson.

I de kommentarer vi fik i den tidligere del af sæsonen, var der en kritik af vore greens. Dette er heldigvis ændret i takt med, at vi er kommet længere hen i sæsonen. Helt konkret har der kun været 2 negative bemærkninger i alt i perioden fra juni og frem til nu, og der er i almindelighed stor tilfredshed med banen blandt de greenfee-spillere, som har besøgt banen i perioden fra juni og frem til nu.

oprettet af Karen Frederiksen d. 03 okt 2017