Nyt handicapsystem fra januar 2021

”Spil golf og indberet scores” (hver gang).

Vi får alle et handicap i perioden fra 4. – 11. januar 2021, beregnet efter et nyt system. Der kommer en meddelelse fra Golfbox herom.

Allerede nu kan du se, hvordan dit handicap beregnes og hvordan dit scorearkiv kommer til at se ud ved at gå ind i din Golfbox- scorearkiv og klikke på ikonet ”VIS” i nederste højre hjørne.

Systemet gælder kun for ratede baner. Det er baner, der bruger Course Rating- (CR) og Slope-systemet. CR-og Slope-vædierne er altid trykt på klubbernes scorekort. Når du taster scores fra baner, der ikke findes i Golfbox (f.eks. baner i udlandet) skal du selv taste disse værdier ind i Golfbox.

Nogle ændringer fra nuværende system. (EGA-systemet).

-          Det nye system gælder for alle. Fra + handicap til handicap 54. Handicap over 54 bliver rettet ned til 54. (Spillere med handicap over 54 kan dog stadig følge handicap ved at indberette scores i Golfbox).

-          Handicapgrupperne forsvinder. Det vil sige samme regler for alle.

-          Reglen om regulering af handicap opad til max. 36 forsvinder.

-          Der bliver kun et handicap. Klubhandicap forsvinder.

-          Neutral zone forsvinder.

-          Der kan spilles 9 og 18 huller. Der kan også spilles runder mellem 9 og 18 huller.

-          Alle kan indtaste selv, også scores fra baner i udlandet. Blot de er ratede.

Se videre på hjemmesiden under KLUBBEN, GOLF- og HANDICAPREGLER.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til

ole@willemann.dk

eller 20913217