Odder Golfklub deltager i Abacus Cup 2018

Abacus Cup er Danmarks største bredde turnering.

Abacus Cup er en rangliste-turnering, som bygger på klubbens egne turneringer.
Klubben udvælger ved sæsonstart min. 3 turneringer, i Odder Golfklubs tilfælde, Brillestudiets Turnering, Tøjekspertens Pinseturnering og Odder Fitness Centers Turnering. I de tre turneringer får du som spiller tildelt ranglistepoint alt efter placering.

Der er fem handicapgrupper på ranglisten:
A. handicap under 12,1
B. handicap 12,1 til og med 18,4
C. handicap 18,5 til og med 24,0
D. handicap 24,1 til og med 30,0
E. handicap 30,1 til og med 42
De fem handicapgrupper er udelukkende til ranglisten, klubturneringerne vil blive afviklet i tre lige store rækker, som de plejer.

Vinderen af hver handicapgruppe på ranglisten, dvs. i alt 5 spillere fra hver klub, går videre til landsdelsfinale og de to bedste klubhold i hver landsdelsfinale går derefter videre til landsfinalen.

Deltagende spillere.

Abacus Cup turneringen er for alle klubbens fuldgyldige medlemmer, født 1999 eller før, som har hjemmeklub i Odder Golfklub og max. handicap 42.
En spiller er automatisk tilmeldt så snart spilleren har deltaget i en af de klubturneringer, som er tællende til Abacus Cup. Det er gratis for klubbens medlemmer at deltage i Abacus Cup. En spiller kan kun optjene ranglistepoint i hjemmeklubben.
Når kvalifikationen er færdigspillet fremkommer klubbens Abacus Cup hold som vinderne af hver af de 5 handicap grupper (A-E).

opdateret af Karen Frederiksen d. 11 apr 2018